GAGAL!

Hari ini aku gagal lagi. Gagal jadi anak yang terbaik. Gagal jadi anak yang sempurna. Gagal jadi anak yang menurut segala kehendak. Pokoknya, hari ini aku gagal menjadi apa yang orang mahukan, seperti batu yang keras, tiada rasa apa lagi yang tinggal, seperti angin yang bertiup lalu, tiada apa lagi yang menyentuh. kosong.

Sakit tapi tak berbunyi. Menjerit dalam sunyi. Perit tapi tak berdarah, luka yang terlalu lama hingga menjadi kuping-kuping. sesak dada bila diingatkan, hati ibarat disiat berkali-kali. entahlaa. apa yang ada diminda tak terkeluar untuk aku luahkan segala rasa.

Aku mohon allah tunjukkan satu persatu, bentangkan pada aku, biar aku nampak apa yang tuhan takdirkan untuk aku dan apa yang sepatutnya aku lakukan untuk langkah seterusnya, agar aku tak terus hanyut, merasakan keputusan aku betul, walhalnya jauh menyimpang dari tujuan asal.

tuhan, aku Mohon sekali lagi atau mungkin lebih berkali-kali, tunjukkan pada aku segala yang tersurat dan tersirat. agar aku tak terus hanyut dibawa perasaan..


0 comments