Panas tak selalunya berpanjangan,





















We cannot expect what will happen tomorrow. we can only plan and predict it. Life is like a cycle that keeps spinning and returning to its axis and i believe in up and down of life. Allah swt itu maha adil yang sentiasa memberikan setiap dugaan kepada hambanya itu sama rata. tak kira dari segi dugaan mahupun rezeki. Aku percaya setiap dugaan yang mendatang membawa hikmah yang baik dan kadang kita sering salah sangka dengan tuhan. allah berikan kita rezeki tapi kita anggap allah datangkan kita bala/dugaan.

Allah datangkan dugaan yang bertimpa sebenarnya allah berikan pengajaran hidup yang bermakna. pengajaran yang mungkin mematangkan hidup kita agar jadi lebih  baik. Aku redha and terima dengan hati yang terbuka untuk semua dugaan yang allah sudah tetapkan. Nangis sepuasnya hari ini tapi bangun dan bangkitlah corak dunia baru untuk hari esok.

Kalau kau rasa dugaan kau hari ini berat, pandang dan hayati nasib orang lain yang lebih teruk dan lebih berat. kalau kau rasa hari ini kau lemah longlai tak bermaya, letih penat dan segala rasa sedih pedih. pandanglah orang lain yang sedang berhempas pulas menaikkan semangat dan kekuatan untuk terus hidup hari esok.

Life is short, this is time for you to make yourself happier :) 

0 comments